Trivselregler för bloggen

Jag uppskattar kommentarer till mina inlägg. Mycket. Både ris och ros vill jag ha, även om de blomdoftande kommentarerna värmer mest.  Fler och fler letar sig fram till mitt lilla krypin i cyberrymden.  Så pass många att det börjar bli dags att berätta vilka sociala koder som gäller för kommentarfälten. För allas trevnad.

Några enkla tips om du vill att din kommentar ska släppas fram:

  • Mejladressen ska vara giltig och fungerande.
  • Kommentaren bör ha en (någorlunda) tydlig koppling till mitt inlägg.
  • Osakliga personangrepp eller provocerande texter stryks.
  • Rasistiska, sexistiska, homofoba och liknande texter raderas.
  • Länka enbart till etablerade media i texten, ingen bloggreklam, tack!
  • Kommentarer utanför ämnet, så kallade META-kommentarer stryks.
  • Jag är restriktiv med länkar till youtube och liknande.

Det var väl det hela.  ”See you in print!”

/Anita

Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. roland

     /  juni 4, 2012

    Du har ett trevligt sätt
    att med en blomsterbukett
    tala om vad som är fel och rätt

    Svara
    • Jag vill inte bygga murar av osynligt tegel
      jag vill se varje mänska såsom i en gyllne spegel
      ”Allt vad I viljen” är en mycket hållbar regel

      Önskar dig allt gott idag, Roland!

      Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

