Om jag fick ett jobbskatteavdrag . . .

Om jag fick ett jobbskatteavdrag . . .

. . . så skulle jag köpa . . .

*

*

*

barnmorska wikipedia

en BARNMORSKA!

Om jag fick ETT JOBBSKATTEAVDRAG TILL så skulle jag köpa . . .

*

*

*

förskollärare

Foto: Linn Lokadotter Bodell

*

. . . en FÖRSKOLLÄRARE!

Om jag fick ETT TREDJE JOBBSKATTEAVDRAG så skulle jag köpa . . .

*

*

*

ÅRSTASKOLAN

Foto: Erik G Svensson/Scanpix

*

. . . en LÄRARE!

Om jag fick ETT FJÄRDE JOBBSKATTEAVDRAG så skulle jag köpa . . .

*

*

*

hemtjänst

. . . en UNDERSKÖTERSKA till hemtjänsten!

Om jag fick ETT FEMTE JOBBSKATTEAVDRAG så skulle jag köpa . . .

*

*

*

Vad säger du? Måste man köpa prylar? Till sig själv! Kylskåp, möbler. Resor.

OK, då får jag tänka om. Få se nu. Jo, nu har jag det!

Om jag fick ett femte jobbskatteavdrag så skulle jag köpa . . .

*

*

*

ambulans

. . . en ambulans!

*

Ingen ambulans? Varför inte det, det är ju en pryl och man reser med den? En annan bil, men inte en ambulans, säger du.

Så det går inte att köpa VÄLFÄRD för jobbskatteavdragen?!

OK, då vet jag . . .

Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hm… jag skulle nog köpa några enkelbiljetter till tjotahejti och dela ut dom till vissa makthavare..🙂

    Svara
    • Det värsta är att de är så många! De är betydligt fler än jobbskatteavdragen och de är ändå – MÅNGA! 🙂

      Hej, förresten, och välkommen tillbaka in i cyberrymden efter sommarledigheten!

      Svara
  2. Hemskt roligt skrivet – och träffande.

    Svara
    • Tusen tack!

      Ja, nu gäller det att plocka ner de ideologiska skillnaderna – som ofta dribblas bort i borgarnas inövade ordsvada – på basal nivå! 🙂

      Svara
  3. Det är sant, dom är många…
    Drar mig till minnes en sak från min ungdom. Jag skulle hämta hem korna från betet, ett ganska stort område med ett dussin kor. På min fråga hur det skulle gå till svarade bonden; Ta ledarkon,så följer dom andra snällt med… Han hade rätt.
    Kan man göra nåt liknande genom att ta tag i ideologin ?

    Svara
    • Du menar, göra ideologin till ”ledarko”? Det låter som en bra idé, tycker jag. Det knepiga är förstås att ideologierna är många så det skulle spreta rätt ordentligt, är jag rädd. Kossorna skulle samlas i flera olika flockar.

      Men tanken att släppa fram ideologin gillar jag skarpt, politiken skulle helt klart bli renhårigare.

      Svara
  4. Olof Olsson

     /  september 23, 2013

    Vad sägs om aktier i ett välfärdsföretag…? Mycket lukraktiv bransch, den där välfärden. Attendos ägare fick just en miljard att dela på. Nej, inte miljon. Miljard. Hur som helst: Klockren text, Anita!

    Svara

Kommentera

