Vad ska du bli när du blir stor?

Vad ska du bli när du blir stor?
Neuro-marketer, såklart!
Det vet inte mormor vad det är
det måste du förklara för mig.
 ‘
OK, mormor!
Det är så här, förstår du
jag ska ha ett företag
jag scannar
tusentals personers hjärnor
för att se vilken reklamsnutt
som påverkar dom bäst
som får dom att köpa mest.
Förstår du nu, mormor?
 ‘
Får du betalt
för att göra det där …
Vad sa du att det hette?
 ‘
Neuro-marketer!
Fatta!
 ‘
Konstigt namn, tycker jag . . .
 ‘
Det är det väl inte!
Jag ska läsa av
människors hjärnor
åt reklambranschen, ju!
hjärnan dreamstime
Foto: Dreamstime
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Stackars barn, er grannes flicka!

    Svara
  2. Jaa, Anita, stackars barn … jordens alla!!!

    Svara
    • Tur för ”mormor” att det här är fiktivt – men en tragisk verklighet för många andra.

      Svara
  3. Jaa, visst är det så, Anita!!! Tvi tusannn hur vi har ställt till det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Svara
  4. curt

     /  januari 27, 2014

    Människan utanför dresseras in i det subliminalminimala…!

    Svara

Kommentera

