How did you find me?

mors dag

 

Hej alla bloggläsare över hela vår fantastiska jord!

När jag på kvällen tittar in på min blogg för att kolla hur många som har besökt mig under dagen, blir jag alltid lika glad när det visar sig att jag haft besökare från jordens alla hörn: Japan, Ungern, Frankrike, Irland, Uruguay, USA, Ryssland, Sydafrika och så vidare, och förstås, alla nordiska grannar.

Det gläder mig oerhört, men gör mig också väldigt nyfiken, eftersom jag skriver på svenska:

Det skulle vara så roligt om just du ville skriva en kommentar (på det språk som är mest självklart för dig) hur du hittade fram till min blogg.

Du kanske är en svensk i exil? Som arbetar utomlands eller befinner dig på semester?

Du kanske läser svenska och har hittat ett lite roligare sätt att lära dig språket än att traggla med läroböcker?

Eller du kanske helt enkelt bara kollar på bilderna?

Oavsett, så skulle jag bli väldigt, väldigt glad om just du ville skriva några rader.

Sommarvarma hälsningar

Anita

 

 

Hello blog readers all over this fantastic world!

In the evening I usually take a look to check how many visitors found their way to my blogg during the day.

It´s always a pleasure to notice that I have had visitors from all through the world: Japan, Hungary, France, Ireland, Uruguay, USA, Russia, South Africa and so on, and of course, visitors from other Scandinavian countries.

It makes me glad, but also very curious, as my blogg is written in Swedish.

It would be very nice if you, yes you, would make a comment (in the language which feels most natural to you) and tell me how come you found my blogg.

Maybe you are a swede in exile? A swede working abroad or on vacation?

Maybe you study the Swedish language and have found a more amusing way to learn than to struggle with boring textbooks?

Or maybe you just simply check out the pictures?

No matter how, it would make me very, very happy if you would write some lines.

 

Summerwarm Greetings

Anita

 

2012-06-20 19.47.25

 

 

 

 

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

2 kommentarer

  1. Brit Berggreen

     /  juli 27, 2016

    Hei
    Jeg fant frem til denne bloggen (så fin! Morsomt navn – jeg kommer tilbake) fordi jeg søkte opp sangen Uti vår hage, som interessererer meg. Forfatterinnen Dagmar Edqvist, som ble en kjær og god venninne tross aldersforskjellen, var fra Gotland, og fortalte meg at Uti vår hage… var en oppskrift på fosterfordrivelse, som du også nevner. Det var rundt 1980. (Gotland var jo kjent for sitt tobarnssystem, om det skulle være noen sammenheng). En norsk kvinnelig gartner fortalte at salvie skulle ha slike egenskaper. En svensk etnologkollega (jeg er etnolog) Göran Rosander, – lurer på om han var fra Dalarna – sa at hjärtansfröjd var et navn på liljekonvall. Jeg vet jo at den er svært giftig, men ikke på hvilken måte. Noen må da ha analysert den og hvilke virkninger den har. Takk igjen. Hilsener BB

    Svara
    • Hej och så roligt att du berättar hur du hamnade på min blogg.

      Fint att du berättar om att din etnologkollega också är inne på att hjärtansfröjd är ett annat namn på liljekonvalj. Då är det nog rimligt att tro att det är liljekonvaljen som gömmer sig i ”receptet” och inte citronmeliss som någon var inne på i kommentarsfältet. Själv lägger jag min röst på liljekonvalj eftersom det handlar om att plocka blommor/örter uti vår hage och citronmeliss är ju en odlad krydda.

      Som sagt, jätteroligt att höra hur du hittade hit, tusen tack att du berättade! Jag är inte längre så aktiv på bloggen men många av mina inlägg är tidlösa, så jag har en liten men strid ström av besökare dagligen.

      Hälsar
      Anita

      Svara

Kommentera

